BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, May 17, 2009

Minggu ke-2..hari pertama..

Bismillah..

Baju hijau kusarung..amik 'fell' katakan..moga2 ada kerja utkku..
7.50 sampai opis..em tengok staf perempuan duk kalut kat pantri..rupa2nya ada jamuan pagi ni..ada seorg ustaz bawa nasi berlaukkan "serati" & sotong..wah mcm best & mmg best..hehe..diri ini bab makan pyh tolak rezeki. Semua makan..jns xmemilih. Selesai makan dan tolong wat apa2 yg sepatutnya, tepat jam 9.45 pg ada taklimat b'sama Pemangku Pengarah Negeri JASA - ustaz Mat Wi Abd Rahman..diri ini diperkenalkan secara rasmi dalam sesi taklimat tersebut..seganpun ada..yela sebut je nama diri ini ada je pakat sambung nama lain yang sinonim ngan nama diri ini..tersenyum simpul dibuatnya:-)

Sejam kemudian taklimat berakhir..kejap plak taklimat ni..t'pk jap, kalau ktorg punya meting 2jam lbh belum tentu habis ag..hehe sori bos;-) Al-maklum agenda kami lbh besar..bos mmg terbaikla..then diri ini diberi tugas belajar cara "failing"..dudukla diri ini mengendalikan borang2 baucer yang bertimbun..tp kejap je diri ini buat..tekun katakan..hehehe..org rehatpun still sambung ag..tp slps itu bereslah..diri ini pun termenungla sejenak depan komputer sambil layan internet dan kawan2..ngah syok2 ust. Sakri datang dan suruh diri ini membuat pengiraan dengan angka yang banyak..mujurla diri ini xbuta matematik..dapatla diri ini siapkan task yang diberi..slps itu, dia meminta diri ini membuat analisa pilihanraya guna "Microsoft Office Excel". Buatlah diri ini ngan berhati-hati..sbbnya jarang guna excel so agak takutlah nk tonjolkan diri..hehe macam2la..tapi setle gak akhirnya..Alhamdulillah..

Selesai semuanya, tepat jam 4 petang, CC panggil diri ini dan beri penerangan mengenai cuti2 yang terdapat bagi seorang penjawat awam..wah best plak diri ini dgr..patutlah rakyat Malaysia berkejar-kejar memilih kerja ngan kerajaan rupanya byk faedah walaupun kadang2 kita terasa penatnya bagai "kuli"...pas2 diberi penerangan bagaimana pengiraan anggaran pencen, Ganjaran & GCR bagi persaraan wajib..semuanya b'sistem so senanglah..huhu..habis bab tu, CC minta diri ini wat surat kiriman rasmi untuk dihantar pada penolong pengarah Jabatan Kerja Raya untuk memohon menilai kos pembaikian kenderaan jabatan..dah selalu sangat kena wat surat tme blaja utk program2 so xsusah utk diri ini siapkan ngan cepat..kurang 15 minit diri ini dah setlekan beserta dapatkan tanda tgn..hebat tak??wah prasan..hehe saje hepikan diri..:-) papepun xlupa utk diri ini ucapkan ribuan terima kasih utk pegawai kt USIM..terutamanya buat En. Md. Ishah & Cik Rohimah banyak bantu diri ini m'buat surat dan xpernah jemu baiki ayat2 diri ini yg kadang2 pening..hehe..xlupa jg utk Big Bos & SUA yang comot..jgn marah:-)

2 comments:

Anonymous said...

salam...
wah..starting to have ur own blog. all the best...and myself has been mentioned by u..huhu terharunye..all the best with ur practicum..Chaiyok..Ganbate ne...Huwaiting~:D

baitie ahmad said...

xie xie ni..mstla kna mentioned coz u are my best friend..miss u